Voetreflexologie

Achtergrond van de voetreflexologie.

Voetreflexologie werd al door woestijnvolkeren in het Oude China toegepast. Het heeft een positief effect op het zenuwstelsel en de bloedsomloop. Tevens heeft de therapie een pijnstillend effect.

Ik werk volgens de methode van  de Amerikaanse KNO arts John Fitzgerald. Het helpt de balans in het lichaam weer te herstellen en het zelfgenezend vermogen van het lichaam te activeren.

Voor wie is de behandeling geschikt?

De behandeling is voor iedereen geschikt: jong en oud, man of vrouw.

Voor een behandeling is het zeker niet vereist dat je een medische aandoening hebt; een behandeling kan ook zeer ontspannend werken. Je bent er dan gedurende een uur op een prettige manier even uit.

Ook kan ik de behandeling bij u thuis geven!

Een behandeling kan daarnaast verlichting bieden bij de volgende klachten:

– Spijsverteringsproblemen
– Prikkelbaar darm-syndroom
– Migraine
– Stress
– Vermoeidheid
– Rugklachten
– Hormonale problemen
– Overgangsklachten
– Allergieën
– Energie-tekort
– Hoofdpijn
– Slaapprobleem
– Blaasontsteking

En nog veel meer! Neem bij vragen gerust contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.

Ik stel geen diagnoses en schrijf ook geen medicijnen voor.

Reflexzones: volgens de theorie van de voetreflexologie corresponderen deze met spieren, organen, klieren en andere delen van het menselijk lichaam.

Als er disbalans is in de energiehuishouding of een orgaan, of een lichaamsdeel functioneert niet goed, dan weerspiegelt zich dat in de voeten. De betreffende reflexzone in de voet kan dan pijnlijk zijn, hard of zacht zijn en/of verkleurd zijn.

een voetreflextherapie behandeling bevordert de bloedsomloop in de voeten en de onderbenen. Dit kan pijn verminderen, en genezing stimuleren.

De behandeling:

Na bij de eerste afspraak de uitgebreide intake gedaan te hebben gaan we aan de eerste behandeling beginnen. Beide voeten worden behandelt, in de volgorde van de peristaltiek van het spijsverteringsstelsel.

Zo komen we bij de klacht die de disbalans veroorzaakt, en kunnen de verstoorde verbindingen op zowel lichamelijk, geestelijk, als emotioneel gebied weer in balans gebracht worden.

Meestal zijn hier 4 behandelingen van  ca. 1 uur voor nodig. Daarna kan een onderhoudsbehandelplan opgesteld worden.

Effecten: ontspannend. Grepen en impulsen volgens de BER methode, met aandacht gegeven, geven een diepe ontspanning. Het lichaam komt tot rust en het hoofd stopt met malen.

Vitaliserend : Door het geven van de impulsen wordt de doorbloeding gestimuleerd. Daardoor worden ook de afvalstoffen makkelijker afgevoerd.

Stijfheid en een vermoeid gevoel zullen hierdoor verminderen.

De energiedoorstroming wordt gestimuleerd.

Je voelt je vitaler!

Zelf Genezend:  Het lichaam kan heel veel zelf herstellen. Voetreflextherapie stimuleert het zelf genezend vermogen van het lichaam. Het is daarmee aanvullend op de reguliere geneeskunde, die vooral werkt met medicijnen en operaties.